motoren.jpg

Customize / tuning

Customize

Wil je je Triumph nog mooier en/of beter maken? Ben je op zoek naar een echte unieke Triumph? We denken graag met je mee om je Triumph te customizen en personaliseren. Niks is ons te gek! Op onze Facebook-pagina kan je verschillende voorbeelden vinden van mooie door ons gecustomizede Triumphs. Neem een kijkje bij de foto albums Facebook Brabant Motors.

Tuning

We zijn altijd op zoek naar de zo optimaal mogelijke afstelling van je Triumph motor. Dat doen we door goed onderhoud aan de motor én we kunnen de motor nog beter voor je afstellen met onze Dynojet testbank. Sinds 2009 maken we gebruik van deze testbank, om de motor nog beter af te kunnen stemmen op jouw wensen.
Bij een injectie motor kunnen we met behulp van het TuneBoy systeem direct in de computer (ECU) van de motor werken. Er wordt geen externe module, zoals Powercommander of RapidBike, gemonteerd. Dat scheelt veel extra kosten. Daarbij beschikt TuneBoy over veel meer afstelmogelijkheden.
Voor carburatie motoren maken we carburatie kits. Deze kits optimaliseren het rijgedrag van de motor. Problemen zoals stotteren bij het wegrijden, inhouden bij constante snelheid, niet aan topsnelheid komen of een onnodig hoog brandstofverbruik kunnen hiermee worden opgelost.
Vooral motoren waar een ander uitlaatsysteem onder gemonteerd is geven vaak problemen. Een carburatiekit heeft tot doel om een zo optimale lucht-/brandstofverhouding te creëren onder alle omstandigheden. Hierbij zal de motor soepeler gaan lopen en dynamisch sterker aanvoelen zonder dat dit ten koste hoeft te gaan van het brandstofverbruik. Carburatiekits zijn voor alle Triumph's leverbaar. Onze kits ontwikkelen en produceren we zelf.
Afhankelijk van de motor zijn de carburatiekits leverbaar in twee 'stages':

  • Stage 1: Hierbij wordt de luchtfilterbox standaard gehouden met een standaard luchtfilter.
  • Stage 2: De originele luchtfilterbox wordt aangepast, met een K&N luchtfilter.

Voor alle 2 cilinder Triumph modellen (Bonneville, Thruxton, Scrambler, America en Speedmaster) zit bij elk Stage 1 kit en Stage 2 kit secundaire luchtinjectie verwijdering. Dus carburatie en motorblokaanpassing in 1. Tevens kunnen we met onze Dynojet testbank elke motor terug brengen naar 25Kw.